Modelowanie

Tworzenie sceny 3D wymaga co najmniej trzech kluczowych komponentów: modeli, materiałów i świateł. W tej części omówione jest pierwsze z nich, czyli modelowanie. Modelowanie jest po prostu sztuką i nauką tworzenia powierzchni, która albo naśladuje kształt rzeczywistego obiektu, albo wyraża twoją wyobraźnię abstrakcyjnych obiektów. Aby przejść do trybu edycji należy użyć przycisku Tab.

Gdy już przejdziemy do trybu edycji możliwości są nieograniczone. Napoczątek najlepiej opanować podtawowe narzędzia jakimi są Extrude ,który pozwala na wysuwanie ścian z dodatkową pulą wierzchołków podstawy. Można go wywołać po przez przybornik narzędzi po lewej, lub klawiszem Shift+E. Kolejnym bardzo przydatnym narzędziem jest Loopcut, po którego naciśnięciu możemy wstawić dodatkowe obręcze wierzchołków w powierzchni, wywołuje się go po przez naciśnięcie Ctrl+R. Przydatnym sposobem na dodanie nowych wierzchołków do obszaru jest Subdivide, który można wywołać kompinacją Shift+(num).