Renderowanie

Cycles to fizyczny renderer Blendera. Aby użyć Cycles, ustaw go jako aktywny silnik renderowania w nagłówku edytora informacji. Interaktywne renderowanie można rozpocząć, ustawiając edytor widoku 3D w trybie rysowania Renderowane przy użyciu Shift-Z. Aby wykonać pełny render, przejdź do Właściwości ender Renderuj tutaj, możesz wybrać renderowanie nieruchomego obrazu lub animacji. Cycles może użyć twojego GPU do szybszego renderowania. Aby sprawdzić, czy i jak możesz używać GPU do renderowania, zapoznaj się z dokumentacją dotyczącą renderowania GPU. Kod źródłowy jest dostępny na licencji Apache License v2 i może być zintegrowany z oprogramowaniem open source i komercyjnym.

Renderowanie scen może zajmować w zależności od złożoności sceny i mocy jednostki obliczniowej od kilku skund do kilku tygodni. Przed wciśnięciem F12, który rozpoczyna renderowanie należy przygotować scenę pod kątem światła i materiałów. Istnieje wiele sposobów na redukcję czasu renderowania między innymi zmniejszenie ilości odbić światła, obniżenie próbek.