Płyny (Symulacje)

Fizyka płynów służy do symulowania właściwości fizycznych cieczy, zwłaszcza wody. Podczas tworzenia sceny w Blenderze można oznaczyć pewne obiekty, aby mogły uczestniczyć w symulacji płynów. Mogą one obejmować między innymi bycie płynem lub przeszkodą. Aby przeprowadzić symulację płynów, musisz mieć domenę, aby zdefiniować przestrzeń, w której trwa symulacja. W ustawieniach domeny będziesz mógł zdefiniować globalne parametry symulacji (takie jak lepkość i grawitacja)

Obwiednia obiektu służy jako granica symulacji. Wszystkie płynne obiekty muszą znajdować się w domenie. Płynne obiekty poza domeną nie będą się piec. Żadne maleńkie kropelki nie mogą przemieszczać się poza tę domenę; to tak, jakby płyn znajdował się w przestrzeni 3D przez niewidzialne pola siłowe. W scenie może być tylko jeden obiekt domeny symulacji płynu.